onsdag 29 oktober 2008

Flavor of the week

Detta behöver du

Stekpanna med höga kanter.
Aluminiumfolie
Olivolja
2-3 burkar krossade tomater
2st gula lökar
4st röda paprikor
3st gröna paprikor
3st röda chillifrukter
1st grön chillifrukt
4-6 klyftor vitlök
6-8 ägg
salt
peppar
färsk pesilja

Du ska börja med att hacka alla grönsaker. Du kan skära dom som du tycker är bäst. Men jag vill ha större bitar av paprikan (se bild)
Chillin kan du skära upp längs med frukten.
Löken hackar jag i lite mindre bitar. Vitlöken ska finhackas, ej pressas.

Värm stekpannan.
Häll i lite olja lägg sedan ner paprika, chilli, lök, vitlök och låter fräsa i ca 5-7 min eller tills dom fått lite färg.
Häll på krossade tomater tills att det nästan täcker paprikan.
Salta och peppra efter smak.
Låt koka i ca 15 min.
Kläck i äggen en och en.
Obs låt gula vara hel (se bild)
Ta så många du får plats med.
Sänk värmen.
Täck med aluminiumfolie låt puttra till äggen är klara som du vill ha dom.
Strö hackad persilja över servera med bröd.
Nasty anbefaller nan bröd och gärna med en flaska Chateau Lafitte Rothschild 2002

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter sjukt gött! Va tvungen att ta mig en titt efter allt prat om veggokäk. Ska ge mig på ett försök nångång snart.

Tack för helgen boys! Får göra det snart igen. Ha det så roligt på Nas ikväll.

Peace/ Mina

Anonym sa...

Gött när du lagar det ;-) Puss puss från zerogirl